جزییات اتصال تیر وستون بتن آرمه


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان عمران معماری و آدرس arshadsaze.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 8
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 203
بازدید کل : 21874
تعداد مطالب : 46
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

سوال:

چناچه عرض ستون بتن آرمه و تیر متصل به آن یکسان بوده و کاور نیز مشابه  باشد، نحوه عبور میلگرد های تیر از داخل ستون چگونه خواهد بود؟ با توجه به برخورد میلگرد های تیر به میلگردهای ستون، آیا می توان میلگرد های تیر را خم نموده و از بین میلگرد های ستون عبور داد؟

جواب:

به هيچ عنوان نبايد ميلگردهاي تير را خم كرد. كاري است اشتباه. اما اينكه نحوه عبور چگونه باشد بستگي به موقعيت تير دارد. در تيرهاي كناري حتما بايد ميلگرد تير از داخل ميلگرد ستون عبور كند (مثل تصویر زیر). اما در تيرهاي مياني چون از دو طرف سقف آن را مهار كرده تفاوتي ندارد كه ميلگرد از كدام سمت عبور كند.

 

 


نكته:

1- در تيرها ميزان كاور بحث مقاومتي ندارد و فقط بحث شرايط محيطي است. ولي در ستون ها ميزان كاور رو مقاومت ستونتاثير دارد و نبايد ميزان آن بر خلاف نقشه جابه جا شود.
2- در تيرهاي كناري اگر ميلگرد تير از بيرون ميلگرد ستون عبور كند با توجه به لنگر موجود در گره اتصال، بحث مهار ميلگرد تير ممكن نخواهد بود. ولي اگر ميلگرد سمت بيرون تير را از داخل ميلگرد ستون عبور دهيم، ميلگرد تير مهار مي شود. همچنان كه ميلگرد ستون با خاموت داخل ويژه داخل ستون مهار شده است.

منبع:مای سیویل





:: برچسب‌ها: تیر ستون , جزییات اتصال تیر به ستون , تیر ستون چیست , تیر , ستون , عمران , معماری , حجت انبار , مرند ,
:: بازدید از این مطلب : 2449
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : مهندس حجت انبار
ت : یک شنبه 14 آذر 1395
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentAvator->
<-CommentAuthor-> در تاریخ : <-CommentDate-> - - گفته است :
<-CommentContent->

<-CommentPage->

(function(i,s,o,g,r,a,m){i['GoogleAnalyticsObject']=r;i[r]=i[r]||function(){ (i[r].q=i[r].q||[]).push(arguments)},i[r].l=1*new Date();a=s.createElement(o), m=s.getElementsByTagName(o)[0];a.async=1;a.src=g;m.parentNode.insertBefore(a,m) })(window,document,'script','//www.google-analytics.com/analytics.js','ga'); ga('create', 'UA-52170159-2', 'auto'); ga('send', 'pageview');